Etykiety

niedziela, 1 maja 2016

Jak dodać objetości włosą cienkim?

          Włosy cienkie, pozbawione objętości to prawdziwy dramat dla ich właścicielek. Ciężko się układają i do tego sprawiają wrażenie przyklapniętych.
Jeśli już uda się wyczarować z nich jakąś fryzurę, efekt bywa krótkotrwały. Włosy cienkie szybko tracą na objętości, sprawiają wrażenie przeciążonych a fryzura z upływem czasu wraca do naturalnego wyglądu.

          Sama jestem posiadaczką cienkich włosów. Wypróbowałam już setki kosmetyków przeznaczonych do stylizacji takich włosów. Efekty z ich używania są raczej krótkotrwałe. Używam ich głównie dlatego, że włosy nie są tak obciążone jak po zwykłych kosmetykach. Moje włosy oprócz tego szybko się przetłuszczają i mimo regularnego podcinania końce rozdwajają się.

        Mam jednak kilka swoich sprawdzonych metod na dodanie moim włosom objętości, może którejś z Was przydadzą się takie wskazówki.

1. Fryzura.

 Niestety ale zgadzam się z opinią, że włosy cienkie i pozbawione objętości powinny mieć długość  maksymalnie do ramion, po prostu wtedy wyglądają najbardziej korzystnie. Oczywiście wypróbowałam sama na sobie inne fryzury i wierzcie mi efekt nie był zadowalający. 
        Do takich włosów nie pasują fryzury krótkie, gdyż będzie przez nie wdać skórę głowy i jeszcze trudniej będzie je wymodelować. 
        Natomiast długie, cienkie włosy wyglądają na przyklapnięte i obciążone, wiszą  niczym strączki fasoli i sprawiają wrażenie jeszcze cieńszych niż są w rzeczywistości.

          Najkorzystniejsze fryzury dla cienkich włosów, to mniej więcej coś takiego jak zdjęcia poniżej. Łatwe do modelowania i układania. Co ważne zrezygnujmy z mocnego cieniowania. Pocieniowane włosy wyglądają na jeszcze cieńsze. Jeśli już chcemy cieniować zróbmy to delikatnie tylko przy twarzy wówczas włosy ładnie obejmą twarz.









           Można takim włosom zafundować delikatne blond pasemka one optycznie zwiększą objętość. Modne stało się ostatnimi czasy tak zwane sombre, czyli efekt włosów jakby muśniętych słońcem (zdjęcie poniżej).


  Sombre





2. Kosmetyki.

           Włosy cienkie szybko się przetłuszczają. Dlatego ja myje je nawet codziennie. Używam do tego tylko i wyłącznie szamponu przeznaczonego do mojego rodzaju włosów. Nie mam swojego ulubionego, wypróbowałam wiele rodzajów i uważam, że wszystkie działają podobnie. Obecnie mam szampon Gliss Kur do włosów cienkich i płaskich. Mam też odżywkę z tej samej serii w płynie, którą delikatnie spryskuje włosy. Polecić mogę też szampon Fructis do włosów cienkich.

         Ciekawostką, którą się z wami podzielę jest cudowny szampon Bambino dla dzieci. Umyłam nim pierwszy raz włosy podczas pobytu z dzieckiem w szpitalu. Po prostu nie miałam innego kosmetyku przy sobie i uwierzcie rewelacja. Włosy były miękkie, puszyste i pełne życia. A do tego super się rozczesywały i nie plątały. Często do niego wracam, bo naprawdę efekt był wspaniały.

         Przy pielęgnacji cienkich włosów należy pamiętać, żeby nie przesadzać z odżywkami, bo obciążają one włosy i sprawiają że szybko się przetłuszczają. 
         Do układania włosów używajmy lekkich kosmetyków, które nie sklejają włosów a raczej dodają im lekkości i witalności.

3.Mój sposób.

         Mam swój sprawdzony sposób, by włosy nie były przyklapnięte. Otóż często myję włosy wieczorami i wtedy związuje je w koka wysoko na czubku głowy, mniej więcej jak na zdjęciu poniżej.





         Zostawiam tego koka na noc. A kiedy rano wstaje i go rozpuszczam, włosy są piękne i wyglądają na dużo gęstsze niż w rzeczywistości.

          Unikam suszenia włosów suszarką, są wtedy nadmiernie przesuszone. Jeśli już muszę to zrobić suszę je z głową pochyloną w dól to również doda im puszystości.

         Ciągle jestem na etapie poszukiwania nowych rozwiązań, by dodać włosom objętości jeśli tylko dojdę do jakiegoś fajnego efektu na pewno się nim z wami podzielę. 

Zobacz również
Pedikiur 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz